Ruilen, Retourneren en Klachten

Bij SmileLiving.nl is het altijd mogelijk om het artikel binnen 100 dagen na ontvangst te ruilen of retour te sturen. U kunt natuurlijk diverse redenen hiervoor hebben. Bijvoorbeeld u heeft uw bestelling ontvangen en opent het pakket en constateert dat de kleur toch niet is zoals u het had verwacht of de kwaliteit van het materiaal valt tegen. Dus u besluit uw aankoop te retourneren, let dan wel op de volgende punten:
- de artikel dient niet opgesteld te zijn, tenzij het een kant en klaar product is.
- de artikel moet in het originele verpakking zijn en in een nette staat verkeren.
- wij moeten het ook als nieuw kunnen doorverkopen.
Neem voor retournering altijd telefonisch +31-687 57 26 08 of per e-mail info@smileliving.nl contact met ons op. De adresgegevens vindt u tevens terug op de factuur/orderbevestiging die u per mail heeft ontvangen.

Retourneren is makkelijk, zonder problemen, echter op eigen kosten

Kleine pakketten kunnen het gemakkelijkst met Post.nl door de klant naar ons adres worden verzonden. PostNL accepteert pakketten tot 30kg, afmetingen 176 x 78 x 58 cm.

Retouradres magazijn Zutphen:

SmileLiving.nl
Marsweg 117-b
7202AT Zutphen

Voor grote zwaardere pakketten kunnen wij bij u langs komen voor het afhalen van uw bestelling. Wij maken met u een afspraak voor het afhalen van de artikelen tegen de volgende kosten:

- Indien u binnen een straal van 25km woont vanuit onze magazijn in Zutphen bedraagt afhalen € 15,-.
- Indien u buiten een straal van 25km woont rekenen wij per extra 50km een bedrag van € 15,- voor het afhalen van de pakketten bij u thuis, ongeacht de hoeveelheid pakketten.

Na het retourneren of afhalen wordt er een controle door ons uitgevoerd, het pakket met inhoud moet correct zijn zonder enige vorm van schade of ontbreking.

Op het moment dat u het artikel retour verzend, duurt het altijd enkele dagen voordat deze door ons in ontvangst genomen is. Normaliter duurt het 1-3 werkdagen voordat het pakket door Post NL wordt afgeleverd. Zodra het pakket bij ons is afgeleverd, wordt deze uiteraard zo spoedig mogelijk verwerkt. 

Na goedkeuring vanuit onze kant krijgt u uw aankoopbedrag teruggestort op uw bankrekening. Hiervoor dient u altijd per e-mail uw bankrekening en de tenaamstelling aan ons door te mailen. U ontvangt dan uiterlijk binnen 14 dagen het aankoopbedrag terug op het door u aangegev bankrekeningnummer.


Voorwaarden
- Artikelen mogen enkel binnen 14 dagen na ontvangst retour gestuurd worden.
- Stuur de artikelen compleet (inclusief alle toebehorende items bij het artikel) retour in de originele staat en, indien redelijkerwijs mogelijk, in de originele verpakking. Bij beschadigde of incomplete artikelen zijn wij genoodzaakt om kosten in rekening te brengen. Daarom adviseren wij u om te allen tijde de geleverde toebehoren te bewaren.
- Indien u een artikel retour stuurt vanuit België kan dit enkel met Post NL België of de Belgische standaardpost (geen koeriersdiensten)


Klachten
Heeft u klachten over uw aankoop of over onze service laat het a.u.b. ons weten, zodat wij snel verdere maatregelen kunnen nemen om u als klant tevreden te houden. Een klachten behandeling gaat als volgt te werk.

- De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
- Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 7 dagen volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd.
- Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
- Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.
- Bij klachten dient een consument zich allereerst te wenden tot de ondernemer. Bij klachten die niet in onderling overleg opgelost kunnen worden dient de consument zich te wenden tot Stichting WebwinkelKeur (www.webwinkelkeur.nl), deze zal gratis bemiddelen. Mocht er dan nog niet tot een oplossing gekomen worden, heeft de consument de mogelijkheid om zijn klacht te laten behandelen door de door Stichting WebwinkelKeur aangestelde onafhankelijke geschillencommissie, de uitspraak hiervan is bindend en zowel ondernemer als consument stemmen in met deze bindende uitspraak. Aan het voorleggen van een geschil aan deze geschillencommissie zijn kosten verbonden die door de consument betaalt dienen te worden aan de betreffende commissie. Tevens is het mogelijk om klachten aan te melden via het Europees ODR platform (http://ec.europa.eu/odr).
- Een klacht schort de verplichtingen van de ondernemer niet op, tenzij de ondernemer schriftelijk anders aangeeft.
- Indien een klacht gegrond wordt bevonden door de ondernemer, zal de ondernemer naar haar keuze of de geleverde producten kosteloos vervangen of repareren.

Wij zijn aangesloten bij WebwinkelKeur.nl

Webwinkelkeur.nl